Min förlossning

Det började fredag den 24/10 08 under idol...kände att det börja värka nere i ryggen men tänkte inte så mycket på det att det bara var förverkar som jag hade haft ett tag..Men senare under kvällen la jag mig i sängen och kollade på idol eftersnack och då började verkarna komma mer regelbundet men inte så farligt kunde alla fall stå ut med det. Sa till Love att det har börjat men inte mer än så...Under hela natten så var det väldigt jobbigt verkarna blev starkare och gjorde mycket ondare..Väckte Love vid halv sex då had ejag inte sovit en blund,, Sa att jag ville duscha så han ställde in en stol och hjälpte mig...satt i duschen i en och en halv timma sen tog varm vattnet slut trodde inte det var sant men så är det väl när man bor i hus...

Ringde in till förlossningen och sa att det hade börjat men inget vatten hade gått bara verkar..hon fråga om det var jätte jobbigt lr om jag kunde vara hemma...jag besluta mig för att stanna hemma försökte sova men det gick absolut inte för så fort jag la mig ner gjord det skit ont...ringde in igen vid elva och då sa dom att jag fick komma in..vi åkte in mot stan...stannde vid mc donalds för jag var så hungrig men kunde inte äta..för nu gjorde det så jävla ont...kom upp till förlossningen men var bara öppen 2 cm och så fort jag klev in på förlossningen så avtog verkarna..så klart!!



första besöket:-)

Men vi fick åka hem igen..var hemma och försökte villa men det gick inte..hade så lävla ont..Åkte ner till Loves mamma och pappa på kvällen och fick mat...men gud det gjorde såå ont..alla där nere var så hjälpa samma och Love sov så klart hehe han var så trött

Jag loves mamma och syster var ute och gick på kvällen typ i 2 timmar och då börja verkarna komma tättare och till slut var det bara 2 min i mellan så då åkte vi in igen då var kl 01.10 när vi kom in så hände samma sak verkarna avtog..men nu vr jag öppen 4 cm i alla fall..så vi fick ett rum så vi kunde sova lite..trodde dom ja jag kunde inte sova en blund...fick bada och massage men fyy jag var såå trött..



Love åt lite mat...under väntan

Under natten så var det väldigt jobbigt men sen rätt som dte var vid halv sex sa dom att jag var öppen 7 cm och det var dags att byta rum...så då trodde jag att nu är det dax äntligen så ska hon komma ut...
så in i förlossnings rummet och då var det byta av personal så då fick jag barnmorskan som var dagen innan...Hon kände men var bara öppen 4 cm hmm då skrek jag jävla amatörer..fan nu var jag såå trött att jag inte orkade mer...Men vi fick gå ut och gå lite men jag orkade inte gå så jag gick bara ner till kiosken och köpte en tidning och läste...

klockan 11.45 tog dom mitt vatten men det hände fortfarrande ingen ting..så jag fick dropp...och fyy då gjorde det såå sjuk ont att jag tog till lustgasen..min bästa vän..

Men det hände inget bara att det gjorde ondare och ondare..nu skrek jag efter bedövning så jag fick rygg bedövningen...men det han inte börja verka..

Kl 14.45 började jag krysta och fy fan det gjorde sååå ont att jag slutade mitt i :-)
men efter mycket kämpade kom hon ut min fina lilla Prinssesa...

Hon föddes den 26/10 kl 15.44

Vägde 3875

Längde 52 cm

hon var den vakraste jag hade sett jag var så lycklig..



Men det är helt otroligt hur man kan komma ihåg percis hur det kändes och hur det gick till ett år efter lr det kanske bara är jag .-)


Kommentarer
Postat av: Sabina

Fy fan vad jobbigt:(. jag ska nog aldrig ha barn asså:(. de är ju sjukt hur mycket man klarar av igentligen:)

2009-10-27 @ 12:41:31
Postat av: Michelle

Oh så härligt och läsa om såna här, även omd et gjorde ont :)



Hade ni en bra dag igår?

Mycket paket och tårta?

Kram

2009-10-27 @ 13:33:17
URL: http://snuttisens.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag skulle aldrig orka sitta och skriva om min förlossning, det skulle ta timmar, men man kanske ska ta lite i taget :D

2009-10-27 @ 14:26:26
URL: http://angelicahs.blogg.se/
Postat av: Jenny

Man minns även efter 5 halft år. Men då är det mer positiva minnen, även värkar är positiva...

2009-10-28 @ 09:53:40
URL: http://wallinjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0